Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów w Warszawie oraz Mazowiecki Kurator Oświaty zapraszają nauczycieli różnych przedmiotów oraz różnych typów szkół na konferencję Cyfrowa transformacja w szkole, która odbędzie się 4 grudnia 2025 roku w godzinach 11:00-15:30 w Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych, ul. Koszykowa 86, aula A1 (nowy budynek) w Warszawie.
W czasie wydarzenia chcemy porozmawiać o tym, jak w praktyce wspierać cyfrową transformację szkoły: jak rozwijać kompetencje cyfrowe, jak świadomie korzystać z AI i innych nowoczesnych narzędzi, a także jak tworzyć kulturę innowacji i współpracy.
Program konferencji do pobrania
Zapisy na konferencję i warsztaty są dostępne poprzez formularz: https://zapisy.oeiizk.waw.pl
Proponowane warsztaty:
- Canva w klasie – kreatywne, edukacyjne narzędzie, Marta Wnukowicz, Hanna Basaj, Izabela Rudnicka
W czasie zajęć przedstawimy możliwości wykorzystania Canvy do tworzenia materiałów edukacyjnych dla uczniów. - Ożywianie narracji humanistycznej, Elżbieta Pryłowska-Nowak, Michał Grześlak
W czasie warsztatów zaprezentujemy możliwości zaadoptowania do swojej pracy dydaktycznej współczesnych narzędzi TIK w formie gier, modeli 3D, wizualizacji VR, wytworów AI, które nadają nowoczesny i atrakcyjny wyraz przekazom na zajęciach przedmiotów humanistycznych. - Światło i dźwięk, Jarosław Biszczuk
Zachęcamy do poznania możliwości oferowanych przez płytkę micro:bit w wersji 2 (funkcje audio, logowanie danych w pamięci stałej) – przydatnych przy eksperymentach. Będziemy korzystać ze środowiska przeglądarkowego Classroom, programować za pomocą bloczków oraz w języku Python. - AI od Google wspomaga pracę i naukę: NotebookLM, Studio AI, Gemini, Janusz S. Wierzbicki
W czasie warsztatów przedstawimy NotebookLM – własne centrum wiedzy, czyli miejsce, gdzie materiały źródłowe zmieniają się w podcasty, krótkie filmy, mapy myśli czy fiszki do nauki. W Studio AI pokażemy, jak w kilka chwil stworzyć grafiki, wideo i dialogi audio. Przedstawimy możliwości Gemini – streszczenie filmu z YouTube, przygotowanie samouczków i innych przydatnych materiałów, tworzenie całych serii ilustracji z tymi samymi bohaterami oraz krótkich filmów na podstawie opisu i wybranych grafik. - Wolne licencje Creative Commons, Dariusz Brzuska
Publikowanie treści na szkolnych witrynach internetowych oraz w social media wiąże się z wykorzystaniem materiałów (np. fotografii) licencjonowanych, chronionych prawem autorskim. Dozwolony użytek edukacyjny w takiej sytuacji nie przysługuje. Powszechną formą udostępniania treści w internecie są licencje Creative Commons. Na warsztatach poznamy znaczenie poszczególnych wymagań licencji CC oraz poćwiczymy opisywanie materiałów zarówno własnego, jak i zewnętrznego autorstwa, wykorzystywanych na nasze potrzeby.